Bjorn Borg is een naam die we inmiddels allemaal kennen. Hij was de legendarische tennisspeler in de begin jaren 80 die de mode op de tennisbaan voorgoed veranderde. De Zweedse twintiger won hij 90% van de toernooien die hij speelde en 40% van de Grand Slams waar hij aan mee deed. En dat alles terwijl hij lange haren en een zweetband om zijn hoofd droeg. Hij had zijn eigen stijl, iets wat in de tenniswereld ongebruikelijk was. Toen hij 26 was, besloot hij zijn tennisracket voorgoed naast hem neer te leggen en focuste zich op business. De fashion business wel te verstaan. En dat was, kunnen we inmiddels wel stellen, een ijzersterke serve.

Van tennistoernooien naar ondergoed

En zo was het merk Bjorn Borg geboren. Een merk dat we vandaag de dag allemaal kennen. Het merk richt zich op sportieve mode en accessoires, niet alleen voor tennisfanaten, maar voor iedereen. Maar als we een kledingstuk moeten kiezen die het merk echt nieuw leven in heeft geblazen, dan is dat ondergoed. Iets wat je misschien niet zo snel zou verwachten van een merk dat op de markt is gebracht door een bekende tennisspeler. Maar als we om ons heen kijken, dan kunnen we stellen dat Bjorn Borg ondergoed het met name al een aantal jaren heel erg goed doen. Bijna elke man heeft wel een paar Bjorn Borg boxers in de kast liggen. Maar waarom is het ondergoed van dit merk nou zo succesvol gebleken?

Een ware mode trend

Als je het aan de heren vraagt die fan zijn, dan zeggen ze allemaal hetzelfde: de boxers van Bjorn Borg zijn zeer comfortabel. En dat is voor mannen een pre als het op mode aan komt. Maar het oog wil ook wat, dat besefte Bjorn Borg zich goed, en dus kwam het merk met de meest creatieve en vrolijke prints op de markt. Boxers mochten ineens gezien worden. En je zag ze dan ook overal. Van middelbare scholieren tot hippe ondernemers, maar ook vrouwen, bijna niemand schaamde zich om een stukje Bjorn Borg ondergoed boven de broek zichtbaar te laten zijn. Het werd al snel een fashion statement.

Ondergoed mag gezien worden

Het  merk had al gauw door dat ze met ondergoed een gat in de markt hadden gevonden en ze spelen hier goed op in. Elk seizoen komen er nieuwe kleurrijke prints en fits uit. Van comfy vrijetijds boxers tot performance ondergoed die je tijdens het sporten kunt dragen. In 2012 kwam het merk zelfs met 'glow-in-the-dark' ondergoed, voor zowel heren als dames. Ondergoed hoeft niet meer iets te zijn wat je moet verbergen, dat is duidelijk de boodschap die Bjorn Borg probeert over te brengen. En dat is wat ons betreft goed gelukt.